-
By:
- admin
- No comment
Tilki SEO
SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), sayısal pazarlama dünyasında sık sık kullanılan dü meal. Ancak bu dü meal konuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online aldatmaışbilgiş firmaları ve internetten satış yapan e-ticaret siteleri için nazik olan bu dü meal, yeni kitlelere yetişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek adına önemlidir. Her dü meal da web sitelerinin kontrol motorlarındaki görünürlüğünü fazlalıkrmaya yardımcı olabilir, ama aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu kırmızda mevsim mevsim birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını azıcık elan harisçalım ve bu arada inceleyelim.
SEM: Kontrol Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) evet da Türki olarak Kontrol Motoru Pazarlaması, markaların kontrol motorları üzerinde elan görünür ve elan ulaşılabilir olması için yapılan çaldatmaışmalara denir.
Kontrol motoru reklamcılığı olarak da tanımlanan SEM, kontrol motorlarında ücretli reklam çalımı gerçekleştirilerek web sitelerinde seyrüsefer enseışı meselelemlerinin kâffesine denir. En pop ve kesif kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Bellik bilinirliğini ve bellik değerini fazlalıkrmaya müteveccih bir çaldatmaışma olan SEM, müşteri kitlesini imar etmek açısından da oldukça önemlidir. Hassaten SEM çaldatmaışmaları ile trafiğinizi entelekt ilave şansı yakalayabilirsiniz.
Kontrol Motoru Optimizasyonu olarak da aşina SEO çaldatmaışmaları ise SEM’in aksine ücretsiz çaldatmaışmalardır. SEM belli bir bütçe için maruz reklamları kapsarken SEO çaldatmaışmaları belli anahtar kelimelerde kalıcı bir yükseliş elde geçirmek için yapılan çaldatmaışmalardır. Gelin, bu kontralaştırmayı azıcık elan harisçalım.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çaldatmaışmaları arasındaki ayrım; mafevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret kontralığında, SEO’nun ise içerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde gestaltlabilmesidir. Yani SEO için en ilkin içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet dışında performans göstermesi için yeni bir ödeme gestaltlmaz.
Bunun dışında bir önemli ayrım da hızdır. SEM çaldatmaışmalarında sonucu elan hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi güdük müddet içinde fazlalıkrabilirsiniz. Bunun aksine SEO çaldatmaışmaları ise uzun soluklu çaldatmaışmalardır. SEO çaldatmaışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri kadem kadem yapmalkaloriız.
Bu dü sayısal pazarlama mealı arasındaki bir öteki önemli ayrım da doğallıktır. SEM çaldatmaışmaları ücretli reklam çaldatmaışmaları olduğu için doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Ancak SEO çaldatmaışmalarında bu gidiş değişikdır. SEO çaldatmaışmaları elan katıksız uygulamaları kapsar ve sitenize elan organik bir seyrüsefer sıkıntısızışı esenlar.
Bu dü meal, içerik bakımından da çeşitleme gösterir. SEO çaldatmaışmalarındaki içerikler kullanıcı deneyimini fazlalıkrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Yani elan çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çaldatmaışmalarında ise uğur elan ticari olduğu için içerikler SEO çaldatmaışmalarındaki üzere olmayabilir.
Ancak bu demek bileğildir ki SEM içerikleri kalitesizdir. Yalnızca dü meal arasındaki içerik konseptleri ve odaklar değişikdır. Hassaten belirtmekte yarar var: Bu dü kavramdan biri diğerinden elan yeğin evet da elan üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve gereksinimlerine için ikisinden bile faydalanılabilir.
Kırmızın burada sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam geçirmek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Yoğaltıcı Davranışları: Sayısal Transformasyonün Yükselişi kırmıza geçebilirsiniz.